Scroll to discover

WIE ZIJN WIJ?

WIJ ZIJN BIG RETURN,
HET DATA-GEDREVEN RECLAMEBUREAU!

Denk je dat reclamecreatie in dienst staat van de verkoop en niets anders?

Wij ook.

Geef je niet uit zonder na te denken over de return on investment?

Wij ook niet.

Denk je dat een reclamecampagne gebaseerd moet zijn op feiten en niet op intuïtie? 

We zitten op dezelfde lijn!

Stop met verspilling. Streef naar maximale efficiëntie, bereik je doelgroep, focus je middelen, en breng de juiste boodschap over. Bij BIG zijn we een pioniersgroep, we ontwikkelen alles wat onze klanten helpt meer te verkopen en hun groei te stimuleren. We ontwikkelen voortdurend nieuwe expertises om de ROI van campagnes te verbeteren. Advies, Creatie, Productie, Media, Sociale media en Zoekopdrachten, we hebben teams en experts samengebracht in de belangrijkste vakgebieden van Data en Reclame.

 

Laten we samen een campagne maken met een logische, creatieve aanpak om je een BIG RETURN te bezorgen!

EEN WINNENDE FORMULE OM JE GROEI TE STIMULEREN:

MEER WETEN OVER DEZE FORMULE

ONZE VISIE

DATA AAN DE BRON!

Data is overal in je ecosysteem. 

Klantenbestanden, loyaliteitsprogramma’s, aankopen, websitebezoeken, klikken, winkelwagentoevoegingen, posts op sociale media, geolocatie, enz.

Goed doordacht en verrijkt, kan data worden omgezet in bruikbare en relevante informatie voor je business.

Bij Big Return hebben we ons uitgerust met tools en omringd door experts en “third-party” partners die ons in staat stellen om je te helpen deze data te identificeren, te combineren, te verrijken en te benutten om campagnes te creëren waarmee je je business kunt versnellen!

WORD LOGISCH CREATIEF!

"ER KUNNEN GEGEVENS ZIJN ZONDER INFORMATIE, MAAR ER KAN GEEN INFORMATIE ZIJN ZONDER GEGEVENS. HET DOEL IS OM DEZE GEGEVENS OM TE ZETTEN IN INFORMATIE EN DEZE INFORMATIE IN CAMPAGNES!"

CHRISTOPHE URVOY
ALGEMEEN DIRECTEUR BIG RETURN

  • VAN DATA NAAR PERSONA

     

    Dankzij de verrijking met Third Party Data kunnen we verder gaan en diepgaandere informatie verkrijgen over je klanten of prospecten!

    MEER WETEN OVER DATA EN PERSONA
  • VAN DATA NAAR CREATIE

     

    Meer Data betekent meer informatie om echte inzichten te vinden. Dit geeft creatieven de middelen om nauwkeurig te zijn, de juiste boodschap te vinden, maar ook de juiste toon en het juiste universum!

    MEER WETEN OVER DATA EN CREATIE
  • VAN DATA NAAR MEDIA

     

    Focussen op de intentionisten stelt je in staat je inspanningen te concentreren en verspilling te verminderen. Zo kunnen we het mediaplan verbeteren, de herhaling in verschillende media verhogen, en daarmee de herkenning en het overgaan tot actie stimuleren.

    MEER WETEN OVER DATA EN MEDIA

JOUW DOELSTELLINGEN

ONZE METHODE PAST ZICH AAN JOUW SITUATIE EN DOELSTELLINGEN AAN.

NAAMBEKENDHEID

GEEN MERK ZONDER NAAMBEKENDHEID!

Als men je niet kent, koopt men niet van je. Het is duidelijk: reclame is onmisbaar om te verkopen. Door onze DATA-tools te gebruiken, richt je je middelen op de intentionisten, ongeacht je budget! Je communiceert een boodschap die hen aanspreekt via de media die zij gebruiken, met een volledige video-aanpak, van gesegmenteerde TV en sociale netwerken tot online video.

BETROKKENHEID

ZONDER BETROKKENHEID, GEEN INTERESSE!

Als je niet boeit, wordt er niet van je gekocht. Er is te veel keuze op de markt om genoegen te nemen met lauwe boodschappen in willekeurige media. Doelgerichtheid is niet alleen een budgetbesparing, het versnelt ook de impact. De tijd van “vind ik leuk/vind ik niet leuk” is voorbij, het gaat nu om “ik ben relevant of ik ben het niet”. Data helpt om de verwachtingen van je intentionisten beter te begrijpen, evenals hun interactiegebieden.

CONVERSIE

HET DOEL BLIJFT VERKOPEN!

Als je niet het juiste aanbod op het juiste moment doet, koopt men niet van je. Concurrentie is verplicht, maar tegenwoordig niet genoeg om je te onderscheiden. Je moet erin slagen om het op de juiste manier te benutten, want er is geen tweede kans om te overtuigen. Goed reclamewerk eindigt pas wanneer de transactie is afgerond. Ook hier biedt data krachtige targeting of activatie via e-mail, gericht op een doelgroep die al eerder is bereikt!

DE BIG GROEP

DEZELFDE ONDERNEMERSGEEST ALS ONZE KLANTEN!

Big Return vertegenwoordigt het beste van twee werelden. Allereerst zijn we een Belgisch bureau, diep verankerd in onze lokale markt. We bestaan uit een team van experts die gepassioneerd zijn door de specifieke kenmerken van communicatie en DATA in België. We delen vooral dezelfde ondernemersmentaliteit als onze klanten en we zetten ons in bij elke stap van hun ontwikkeling.

Maar we hebben ook de kracht van een groep achter ons, wat ons in staat stelt om onze klanten tools en middelen te bieden die verder gaan dan onze landsgrenzen. Dankzij deze synergie kunnen we onze partners begeleiden op de Franse markt, een grote en onmisbare buur, met een grondige kennis van de lokale specificiteiten.

Deze unieke positionering stelt ons in staat om soepel en creatief te handelen, terwijl we kunnen rekenen op de stabiliteit en de vaardigheden van een groter netwerk. Bij Big Return ligt het ons nauw aan het hart om nabijheid en ambitie te combineren, zodat we voldoen aan de lokale verwachtingen van onze klanten en hen tegelijkertijd toegang bieden tot nieuwe markten, zowel in België als in Frankrijk. Deze dualiteit is onze grootste kracht, en we zetten die in bij elk van onze projecten.

ONS NIEUWS

ONZE BIG ACTUALITEIT

ONZE KLANTEN

ONTDEK ONZE KLANTEN

ONZE FAQ

WIL JE MEER WETEN OVER DATA-GEDREVEN MARKETING?

Data-Gedreven marketing is een aanpak die gebaseerd is op het gebruik van gegevens om marketingstrategieën te sturen en te optimaliseren. In plaats van alleen te vertrouwen op intuïtie of traditionele marketingpraktijken, steunt deze methode op de anlayse van gegevens verzameld iut verschillende bronnen (klantgedrag, verkopen, interacties op sociale media, enz.) Om beter geïnformeerde beslissingen te nemen. samengevat, data-gedreven marketing helpt de efectiviteit van campagnes te verbeteren en het investeringsrendement (ROI) te optimaliseren.

We hebben samengewerkt met een aantal partners om tools te leveren waarmee we je kunnen ondersteunen met een Data-Centric aanpak. Hier zijn een paar voorbeelden: DPG RMB Toont brokers met miljoenen Belgen, zoals Bpost, TheWave, enz. Maar ook tools zoals Sirdata, Soprism, enz. Het is onze taak om ervoor te zorgen dat alle informatie die op verschillende plaatsen beschikbaar is, voor u gemakkelijk toegankelijk is. Dat het je eigen gegevens kan verrijken. Zodat we het kunnen gebruiken om je nauwkeurigere creaties aan te bieden. Zodat we doelgroepen op verschillende media voor je kunnen creëren en zo de verspilling van je campagnes kunnen beperken! Hier is een voorbeeld ter illustratie: Je hebt een klantendatabase. Maar je hebt niet alle informatie! We kunnen een match maken met andere databases. Afhankelijk van het resultaat kunnen we “anoniem” toegang krijgen tot de informatie om te voldoen aan de GDPR van je klanten en kunnen we dus toevoegen aan wat je weet. Het eindresultaat is een nauwkeurigere persona. We kunnen dan een ontwerp maken dat beter is afgestemd op je echte doelgroep! In de laatste fase van onze aanpak kunnen we een 70, 80 of 90% lookalike publiek genereren en mensen voor je bereiken die op het eerste gezicht waarschijnlijk jouw product zouden consumeren!

Wil je begrijpen wat First Party Data, Second Party Data en Third Party Data zijn? Hier zijn een paar punten om je te helpen alles te begrijpen. First Party Data verwijst naar de gegevens die je rechtstreeks van je klanten of gebruikers verzamelt. Deze gegevens worden verzameld via je eigen kanalen (website, applicaties, formulieren, loyaliteitsprogramma's, etc.). Deze gegevens worden als het meest betrouwbaar en relevant beschouwd omdat ze rechtstreeks afkomstig zijn van interacties met je publiek. Second Party Data zijn eigenlijk First Party Data van een ander bedrijf, die met jou worden gedeeld via een partnerschap. Deze gegevens worden rechtstreeks van de bron verkregen (net als bij First Party Data). Maar het wordt gebruikt door een ander bedrijf om zijn eigen gegevens te verrijken en zijn doelgroepen beter te bereiken. Third Party Data daarentegen zijn afkomstig van externe bronnen, meestal verkocht of gedeeld door data-aggregators of media die op grote schaal informatie verzamelen uit verschillende bronnen. Deze gegevens worden vaak gebruikt om het bereik van campagnes te vergroten en je First Party Data te verrijken! Zoals je ziet, moet je je zo veel mogelijk richten op First Party Data! Het is van echte waarde voor je merk. Je kunt het gebruiken om je klanten en doelgroepen beter te begrijpen en vooral om een publiek te definiëren! Wil je een tool maken om First Party Data te genereren? We adviseren je graag.

Een intentioneel doelwit is een potentiële consument die expliciet interesse heeft getoond in een product of dienst. In tegenstelling tot traditionele targetingmethoden, die vaak gebaseerd zijn op het extrapoleren van statistieken of het analyseren van surfgedrag (zoals cookies), wordt de intentionele doelgroep geïdentificeerd aan de hand van declaratieve gegevens. Dit betekent dat deze consumenten direct hun interesse hebben getoond door middel van concrete acties, zoals het deelnemen aan een enquête, het abonneren op een nieuwsbrief of het aanvragen van meer informatie. Deze benadering is nauwkeuriger dan een benadering op basis van indirecte indicatoren, omdat deze is gebaseerd op geverifieerde informatie, die vaak is verzameld via directe interacties met het merk of partners. Dit soort gegevens maakt het mogelijk om veel relevantere marketingcampagnes te ontwerpen en het rendement op investering (ROI) te maximaliseren, omdat het gericht is op consumenten die al betrokken zijn bij het besluitvormingsproces.

Steeds meer media zijn betrokken bij een Data Driven aanpak. Televisie met segmentatie. Dankzij gegevens en in samenwerking met zenders en distributeurs zoals Proximus en Telenet kunnen we de juiste campagne uitzenden naar de juiste persoon, midden in de reclametunnel, zonder dat ze het zien. Online video. Steeds meer mensen kijken televisie via live of opgenomen kanaal-apps. Ook hier kunnen we eenvoudig een campagne uitzenden op basis van data. Bannering natuurlijk, vooral bij sites die registratie vereisen, zoals nieuwssites. Een extra kwaliteitsgarantie op broadcastmedia Youtube. We kunnen een specifiek publiek creëren. Meta, d.w.z. Facebook en Instagram. Ook hier kunnen we een publiek creëren op basis van de beschikbare gegevens en alleen naar deze mensen uitzenden, ver weg van de traditionele zwarte doos met willekeurige criteria. Hetzelfde principe geldt ook voor TikTok. E-mailing. Ideaal om te activeren na een imagocampagne. Radiostations en audiostreamingplatforms, ook gekoppeld aan registratie. Een concreet voorbeeld? U wilt alleen Delhaize-klanten bereiken omdat uw product alleen door deze distributeur wordt verdeeld. Niets is eenvoudiger: via onze partners hebben we een categorie gekoppeld aan de kaart, 800.000 Belgische huishoudens. We kunnen dus alleen Delhaize-klanten bereiken. We maken dan een Total Video mediaplan (TV, On-line video, Bannering op nieuwssites, youtube, meta en tiktok) voor deze doelgroep. 0% verspilling!