Pole data Intelligence

 

Predictive marketing heeft tot doel de koopintentie van een consument te voorspellen en elke consument op voorhand een persoonlijk aanbod voor te stellen (producten, diensten, kortingen, enz.) wanneer de consument nog aan het nadenken is en nog niet met zijn aankoopproces is begonnen. Predictive intelligence in een marketingapplicatie is gebaseerd op een identiek proces:

Stel een zakelijke vraag die betrekking heeft op toekomstige prestaties

  1. Verzamel gegevens uit verschillende bronnen (browsen, e-commerce aankopen, persoonlijke informatie…)
  2. Verwijs ze naar bestaande klantgegevens (bijvoorbeeld alle laatste aankopen)
  3. Analyseren volgens een statistisch model waarmee het toekomstige gedrag van een klant met de grootste waarschijnlijkheid kan worden geëvalueerd. Het is mogelijk om kunstmatige intelligentie in te zetten voor meer precisie en completere informatieverwerking.
  4.  Machine learning gebruiken om het model te industrialiseren door het ‘zelflerend’ te maken

Waarom Predictive Marketing gebruiken?

  • Anticiperen op de behoeften van internetgebruikers en ze daarom vóór concurrenten bereiken in een logica van reclame-acquisitie van nieuwe klanten door een volledige optimalisatie van de kosten. Dit verbetert het rendement op de investering en verhoogt het inkomen. 

  • De relatie met een bestaande klant versterken door het ontwikkelen van gepersonaliseerde uitwisselingen, kennis van eerdere aankopen en dus het aanbevelen van nieuwe producten die perfect zijn aangepast.

  • Verbeter in het algemeen het kooptraject van de consument door hen echt gepersonaliseerde aanbiedingen te bieden die hen gedurende het hele koopproces moeten aanspreken. Ook zal het mogelijk zijn om bepaalde taken te automatiseren om nog meer maatwerk te bieden door het verzamelen van veel data.

  • Creëer completere en ambitieuzere verkooptunnels met intelligente cross-selling of up-selling.