BIG komt naar België!

Ah ah de goede vraag … herinner je je je marketingcursussen nog?
Ja, iedereen kent de formule, ook al doen we vaak pijn aan onze ogen als we op internet surfen en het woord omzet zien in plaats van marge… Voor de goede orde, hier is het:

(Extra gegenereerde marge – campagnekosten)/ campagnekosten = ROI

En ja, we hebben het over marge, maar we hebben het ook over extra marge op wat er zou zijn gebeurd zonder de campagne… en natuurlijk schrappen we de kosten van de campagne. We delen door het bedrag van de campagne en we weten wat een euro-investering opbrengt.

Maar daar komen de problemen … op welke gegevens baseren we ons? Op welke periode baseren we dit? Hoe integreren we de impact van een nieuwe klant die terugkerend wordt? En als we daar dan nog een puur imago- of bewustzijnsdimensie aan toevoegen, dan wordt het oorlog!

Het is geen toeval dat volgens een Allocadia-enquête dat 61% van de ondervraagde experts de ROI niet gebruikt om strategische beslissingen te nemen, nogal riskant, toch?
Erger nog, volgens een andere studie is 40% van alle media-uitgaven « pure verspilling »!
De reden ? Te veel informatie! Daarom is het onze eerste missie om samen met jou te kijken hoe je echt meetbare doelen kunt stellen en zo de juiste beslissingen kunt nemen voor je campagnes…

Zullen we er samen over praten ?